środa, 27 marca 2013

STM32F0 + HD44780 raz jeszcze...




Cześć!

Bez problemów!:)
Jako że wena znowu powróciła, postanowiłem znowu pogrzebać się przy płytce stm32f0discovery.
Ponieważ parę osób pytało o gotowca do odpalenia wyświetlacza HD44780 na płytce testowej, zasiadłem do rozkminy po raz kolejny i udało mi się ruszyć, jako że miałem problemy z odpaleniem płytki.Wbrew opinii innych kompilator nie drze się że coś mu nie pasuje, działają wszystkie funkcje:
zarówno lcd_str("text");
jak i lcd_int(123);

Przesyłam całą paczkę producenta z przykładami, ponieważ program testowy zrobiłem na bazie jednego właśnie z przykładów, a odłączenie jego od reszty wymagałoby niepotrzebnych kombinacji "i zrobiłby się mały burdelik" cytując klasyka z mojej szkoły. Dlatego warto potraktować tą paczkę jak bazę do kolejnych testów.

Korzystam z programu Keil uVision4 jako że zacząłem na nim i jakoś sprawił mi najmniej do tej pory kłopotów.

http://adf.ly/1665682/stm32-po-raz-kolejny

1. Pobieramy paczkę, rozpakowujemy
2. Wchodzimy do folderu -> STM32F0-Discovery WorkSpace\Project\Peripheral_Examples\LCD HD44780 TEST\MDK-ARM
3. Odpalamy plik projektu "Systick".
4. Wciskamy F7 "Build target"
5. Wciskamy CTRL + F5 "Start debug", potem ponownie ponownie i mamy wgrany program.


Tyle rzeczy do rokminienia, a ja w tyle :( No nic, trzeba nadrabiać, ale czuje że stm32 to nieco wyższa półka jazdy od avrk'ów

W razie pytań wal śmiało, może coś razem rozkminimy.
Pozdrawiam:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz